کنفرانس ايالت هسن آلمان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان تدوير يافت
مشعل مشعل

در گستره ايجاد ساحتارهای تشکيلاتي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي   افغانستان در خارج از کشور،اخيراً کنفرانس ايالت هسن آلمان نهضت فراگير در شهر فرانکفورت آلمان تدوير يافت .

کار کنفرانس به وسيله آقای سالم فخری يکتن از سابقه داران نهضت ترقي خواهانه کشور با ارايه سخنان چند پيرامون خلقت نهضت فراگير ترقي و دموکراسي افغانستان که همه نيروهای مترقي و ميهن برست که بخاطر تأمين صلح و دموکراسي در کشور متحد مي سازد رسماً افتتاح گرديد.

متعاقباً بعد از تصويب اجندأ و انتخاب سکرتريت کنفرانس کنفرانس آقای نصيراحمد صديقي عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروبايي نهضت فراگير و مسوول مؤقت نهضت فراگير در ايالت هسن آلمان پيرامون تاسيس نهضت فراگير دموکراسي ترقي  افغانستان و وظايف بعدی اعضای نهضت بعد از ايجاد ساختار های تشکيلاتي آن در خارج از کشور وظايف و رسالت هريک را به مثابه مشعلداران صديق و راستين داعيه صلح،ترقي،رفاه اجتماعي کشور عزيز ما افغانستان بيشتر ساخته و به اجرای اقداماتي به نفع انسان زحمتکش و رنجور جامعه ما مکلف مي سازد.

نهضت فراگير دموکراسي  ترقي افغانستان در شرايطي پا به عرصه وجود گذاشت که وحدت نيروهای ترقيخواه کشور به نياز اساسي داعيه صلح،دموکراسي و وظيفه مبرم ملي مبدل شده است .

ندای زمان و خواست تمامي همرزمان و پيشکسوتان راه ما از همه يي ما مي طلبد تا در هر کجا و هر شرايطي که زنده گي و فعاليت داريم با صدای رسا و بلند و با تعهد و رسالت تاريخيي که در برابر مردم وطن داريم بايد به سوی نسل جوان،به سوی علما و روحانيون،به سوی شخصيت های ملي،علمي ،فرهنگي و در يک سخن به سوی همه روشنفکران و وطندوستان رجوع نموده و به تشريح و توضيح اهداف نهضت فراگير پرداخته تا زمينه های رشد و توسعه ساختار ها و حلقات نهضت را هرچه بيشتر مساعد سازيم .

ما دست دوستي،محبت و صميميت را به سوی تمام نيروهای سياسي،ترقي خواه و تحول طلب،شخصيت های علمي – فرهنگي و وطندوست کشور دراز مي نماييم و بدون خودخواهي و جا طلبي و خود محوری از اتحاد و همبسته گي کليه نيروها حمايت و گشتيباني مي کنيم و يکجا با همه آنان در جهت ايجاد يک سازمان واحد و يکپارچه به پيش مي رويم .ما مطمين هستيم که اين آرمان والا و شريفانه که در برابر ما قرار دارد و در نتيجه سعي و تلاش پيگير همه راهيان نهضت فراگير دموکراسي  ترقي افغانستان عملي پيدا نموده و موفقيت نصيب همه ما و شما خواهد شد .

در قسمت بعدی کار کنفرانس متکي بر مواد اجندأ با درنظرداشت مواد اساسنامه نهضت فراگير دموکراسي و ترقي  افغانستان و رهنمودهای مجلس موسسان،شورای ايالتي هسن با ترکيب 19 نفر با رأی سری در فضای دموکراتيک انتخاب گرديد که نام های شان بر اين پايه اند:

1- محمدعارف صخره

2- نصيراحمدصديقي

3- محمدهمايون بسيم

4- عبدالاحمد شفيعي

5- محمدامان مهرورز

6- محمدعلي رستمي

7- محمدفاروق پاسدار

8- غلام رباني

9- عبدالرحمن سروری

10 – نظرمحمد سرمند

11- اناهيتا صفدر

12- مرضيه اسرع

13- اسدرهياب

14- خليل احمد رخشان

15- حفيظ منصور

16 - صفي الله اسلميار

17- محبوب شاه واعظي

18- محمداحسان واعظي

19- عبدالمتين بره کي

 

 سپس تفريح اعلان و در جريان تفريح اعضای شورا تشکيل جلسه داده و هيات اجرائيه خويش را به ترکيب 5 نفر انتخاب نمودند:

1-   آقای محمد همايون بسيم به حيث رئيس شورای ايالتي هسن

2-   آقای عبدالاحمد شفيعي به حيث معاون شورای ايالتي هسن

3-   آقای محمد احسان منشي  شورای ايالتي هسن

4-   آقای  محمدامان مهرورز عضو هيات اجرائيه شورای ايالتي هسن

5-   آقای محمدعلي رستمي عضو هيات اجرائيه شورای ايالتي هسن

 

در بخش بعدی کار کنفرانس افزون بر اعضای شورای ايالتي هسن نهضت فراگير 23 نفر جهت اشتراک در کار کنفرانس سراسری آلمان نهضت فراگير  دموکراسي و ترقي افغانستان انتخاب گرديدند.

 

متعاقباً آقای محمدعارف صخره عضو هيات اجرائيه مؤقت کميسيون اروبايي نهضت فراگير ضمن ارائه توضيحات مفصل پيرامون وضع کشور و نقش نيروهای مترقي به خصوص در يک تشکل وسيع سياسي بدور نهضت فراگير  دموکراسي و ترقي افغانستان صحبت نموده پس از اظهار شادباش بمناسبت انتخاب اعضای شورای ايالتي،پيروزی های بيشتر آنان را در جهت مصالح و منافع وطن محبوب ما افغانستان خواستار شده در بخشي از سخنانش گفت که هدف ما سهم گيری فعال در جهت صلح،ثبات،امنيت ،دموکراسي و عدالت اجتماعي در کشور است .امروز بار ديگر همانند گذشته تجاوز پاکستان،بخصوص نيروهای بنيادگرای اسلامي و تروريزم بين المللي ،کشورما را به پرتگاه سقوط نزديک ساخته و جامعه ما را در همه عرصه ها بحران های عميق و کشنده فرا گرفته است . فقر و بدبختي مردم جانکاه شده ميرود،فساد مرگبار سراسر جامعه را عذاب ميدهد.بيکاری و دربدری مردم روزافزون شده ميرود .مردم از حاکميت کنوني نااميد شده اند،اين حاکميت با وجود ملياردها دالر کمک جهاني و همکاری کشورهای خارجي جهت تأمين امنيت و ثبات نتوانسته کدام اميدواری خوشي به مردم به ارمغان آورد ،حاکميت از اداره سالم کشور عاجز مانده است .

هدف ما سعادت مردم و آبادی کشور است،تحقق اين آرزوی بزرگ بدون سهم گيری فرزندان راستين وطن،طرفداران ترقي و عدالت در کشور ميسر نيست . از همين جاست که نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان اساس گزاری شده تا  در وحدت و تشکل تمام نيروهای پيشرو و عدالت خواه نقش شايسته خود را ايفا نمايد.

دوستان آگاهي دارند که درين روزها اساس گزاران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان طي فراخواني به همه احزاب،سازمانها و شخصيت های وطن دوست و ترقي پسند مراجعه نمودند تا همه باهم در يک کنگره واحد (کنگره وحدت)جمع شده و زمينه يک تشکل وسطع البنياد را که همه نيروهای ملي و دموکراتيک جايگاه خود را در آن دريابند پي ريزی نمايد.اين يگانه نيروی ملي و سراسری و با امکانات گسترده خواهد بود که بتواند در جهت نجات کشور از بحران عميق کنوني سهم شايسته خود را ايفا نمايد؛در غير آن اگر به پهناوری اين سازمان و فراگيری همه جانبه آن نايل نگرديم،مصائب و آلام مردم طولاني تر خواهد شد. از همين جاست که مسوليت ها و وظايف آن عده دوستاني که در وظايف پرمسووليت انتخاب شده اند بيشتر و بيشتر مي گردد .

در جريان کار کنفرانس آقايان محمدفاروق پاسدار،نظرمحمدسرمند،محبوب شاه واعظي،انجنير دستگير ،بانو اناهيتا صفدر و خانم نسرين منصور با ابراز نظريات و پيشنهادات سازنده شان در کار کنفرانس سهم شايسته گرفتند.

در پايان کار کنفرانس آقای همايون بسيم رئيس شورای ايالتي هسن نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان ضمن ابراز سپاس از اعتماد بزرگ اشتراک کننده گان کنفرانس و اعضای هيات اجرائيه مبني بر انتخاب وی ،وعده سپرد تا در راه تحقق همه اهداف و وظايف مطروحه در راستای خدمت گزاری به مردم که در مرامنامه نهضت فراگير تسجيل يافته است از هيچ نوع تلاش دريغ نخواهد ورزيد.

وی ياددهاني نمود که اجرای همه وظايف ساده نبوده و وظايف خطيردر پيشرو است که بدون کمک اعضای نهضت فراگير در ايالت هسن امکان پذير نيست،از همينرو از همه خواهش نمود تا با کمک و همکاری همه جانبه شان در جهت تحقق آرمانهای مطرح شده در برنامه نهضت فراگير گام های متين واستوار برداشته و در اين امرمقدس،همدلي،متانت،دقت و استواری رفقا را آرزو نمود.

پس از ختم کار کنفرانس کنسرت جالب و فراموش ناشدني توسط آقای حفيظ بخش منصور آواز خوان چيره دست و با استعداد کشور با آهنگ های ميهني اجرا گرديد که مورد استقبال همه قرار گرفت .

 

 


August 14th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها